صبا روز

ساخت وبلاگ
خبرگزاری تسنیم: اقدام غیر قانونی رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم از علمای برجسته بحرینی با توجه به ادامه موج سرکوب و خفقان در جزیره کوچک بحرین از هنگامی که شراره‌های جنبش مسالمت آمیز مردمی در فوریه 2011 میلادی شعله‌ور شد، دور از انتظار نبود و حتی انقلابیون بحرینی طی روزهای اخیر درباره این اقدام ماجراجویانه آل خلیفه هشدار داده بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها،‌آنچه به شورای وزیران بحرین موسوم  است،‌امروز دوشنبه 20 ژوئن، تصمیم سلب تابعیت بحرینی از آیت الله شیخ عیسی قاسم را اعلام کرد.

تصمیم آل خلیفه در راستای جنگ جدیدی قلمداد می‌شود که این رژیم علیه مخالفان و به ویژه نمادهای مذهبی مورد احترام اکثریت مردم بحرین یعنی شیعیان اتخاذ شده است.

این تصمیم در حالی است که گروه‌های و تشکل‌های انقلابی بحرین پیشتر درباره هرگونه خدشه وارد شدن به آیت الله عیسی قاسم و پیامدهای وخیم آن برای رژیم آل خلیفه هشدار داده بودند.

تصمیم جدید وزارت کشور آل خلیفه با استناد به یک رشته اتهامات ساختگی علیه شیخ عیسی قاسم گرفته شده است. بیانیه وزارت کشور آل خلیفه ادعا کرده است شیخ قاسم در تاسیس سازمان‌های وابسته به مرجعیت سیاسی دینی خارجی سهیم بوده است. در این بیانیه ادعا شده است که شیخ قاسم نقش اصلی در ایجاد محیط طایفه‌ای افراطی داشته و در راستای تقسیم طایفه‌ای جامعه عمل کرده است.

نکته قابل توجه در بیانیه آل خلیفه، موج اتهام‌زنی به این روحانی برجسته بحرینی است، اتهاماتی همچون جمع آوری مبالغ مالی بدون کسب مجوز قانونی در اشاره به پول‌هایی است که در قالب خمس، مردم بحرین آن را  تقدیم آیت الله قاسم می‌کنند. به این ترتیب، یک مسئله شرعی و دینی یعنی خمس به ماده‌ تحریک‌آمیز و سرکوبگری آل خلیفه علیه این روحانی برجسته تبدیل شده است.

سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه ایراد شده از سوی شیخ عیسی قاسم و موضوع تحریم مشارکت در پارلمان آل خلیفه و مخالفت قاطع آیت الله قاسم با قانون ثبت احوال از دیگر مسائلی بوده است که سبب اتخاذ این تصمیم ظالمانه علیه وی شده است.

در پی این اقدام کینه‌توزانه، مردم بحرین  در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.

بحرین از سال 2011 صحنه اعتراضات مسالمت آمیز مردم این کشور علیه رژیم حاکم است. معارضان بحرینی خواستار حق تعیین سرنوشت هستند.

فعالان بحرینی می‌گویند اتهامات نسبت داده شده به شیخ عیسی قاسم تاکیدی بر این مسئله است که آل خلیفه از مدت‌ها پیش درصد اتخاذ چنین تصمیمی بود.

به گفته فعالان، تصمیم جدید آل خلیفه علیه شیخ قاسم بر صحت گزینه‌هایی که خواستار عدم سازش با رژیم و اعتماد به آن شده بود، تاکید می‌کند.

این منابع احتمال می‌دهند که اقدام بعدی آل خلیفه پس از سلب تابعیت شیخ قاسم، تصمیم تبعید به خارج از بحرین است.

منابع بحرینی با هشدار درباره تکرار تجربه اخراج زورگویانه شیخ حسین النجاتی از تلاش‌های برخی محافل برای خروج آبرومندانه شیخ عیسی قاسم و خنثی کردن توطئه آل خلیفه برای تبعید توهین‌آمیز این عالم بزرگ خبر داده‌اند.

رژیم آل خلیفه طی هفته‌های اخیر اقدامات سرکوبگرانه علیه اکثریت مردم بحرین و شخصیت‌های انقلابی،‌حقوقی و رسانه‌ای مخالف خود را تشدید کرده است که مهمترین آن اقدام غیر انسانی‌اش در اخراج زینب الخواجه از فعالان حقوقی،‌بازداشت مجدد نبیل رجب فعال معروف بحرینی، ادامه بازداشت شیخ علی سلمان،‌منحل کردن جمعیت الوفاق و جمعیت‌های التوعیه و الرساله،‌فراخوانی علماء و جلوگیری از برپایی نماز و اوج آن،‌سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم است.

در پی تشدید اقدامات تنش‌آمیز آل خلیفه و رژیم آل سعود علیه اکثریت جمعیت بحرین و نمادهای مذهبی آنها، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه به رژیم حاکم بر بحرین هشدار داد : آیت الله قاسم، نماد اول شیعیان بحرین است و هرگونه خدشه‌ای که رژیم به وی واردکند، تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.

در بیانیه ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین آمده است : حضرت آیت الله مجاهد شیخ عیسی احمد قاسم نماد اول شیعیان بحرین و نمادی از نمادهای بزرگ اسلامی در سطح جهان اسلام و یک شخصیت برجسته ملی است و اقدامات هدفمند و برنامه‌ریزی شده در سطح رسانه‌ای و رسمی، یک اقدام فوق العاده خطرناکی است که نه تنها ایشان بلکه تمام شیعیان و اصل وجود آنها در بحرین را هدف قرار  داده و همچنین به تمام نمادهای اسلامی و مراجع دینی داخل و خارج بحرین خدشه وارد می‌کند.

این ائتلاف آورده است ما همچنین به انگلیس و آمریکا هشدار می‌دهیم،‌همه باید بدانند هر گونه خدشه وارد شدن به آیت الله قاسم، عبور از تمام خطوط قرمز و یک جنایت بزرگی است که هرگز نمی‌توان با منطق سهل‌ انگاری و بی توجهی با آن تعامل کرد، بنابراین، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بر اساس تکلیف شرعی خود در قبال هر گونه اقدام احمقانه‌ای که در این زمینه انجام شود، عمل خواهیم کرد و تاکید می‌‌کنیم که عواقب چنین اقدامی هرگز آن طور که رژیم جنایتکار آل خلیفه و حامیانش  تصور می‌کنند، نخواهد بود، شیخ قاسم ما، خط قرمز ما است، مردم مقاوم و غیور ما برای مقابله با هرگونه اقدام تجاوزکارانه‌ای آماده شوند، به خاطر دین و عزت ما، و خداوند هر کس را که به یاری او برخیزد،‌یاری خواهد کرد.

جنبش احرار البحرین که پیشتر درباره خطر اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم هشدار داده بود، خواستار خیزش مردم علیه رژیم آل خلیفه برای پایان دادن به دوران سیاه حکومت این رژیم شده بود.

انقلابیون بحرینی بر این باورند اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه با همدستی آمریکایی‌ها و حمایت آل سعود در راستای طرح محوری رژیم یعنی از بین بردن ترکیب و بافت جمعیتی بحرین و از بین بردن هویت آن دنبال می‌شود.

جنبش احرار البحرین هدف از طرح آل خلیفه را تغییر هویت تاریخی و فرهنگی بحرین دانسته که اجرای آن با اقدامات پرشتاب رژیم پس از بستن دفاتر جمعیت‌های دینی التوعیه و الرساله آغاز شد. این جنبش بر ضرورت همبستگی و وحدت ملت بحرین در رویارویی با این طرح آل خلیفه و ادامه حرکت در مسیر مبارزه برای تغییر فراگیر و سرنگونی رژیم تاکید کرده است.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تاکید کرده است ملت بحرین هرگز در برابر تشدید اقدامات احمقانه آل خلیفه تسلیم نخواهد شد.

این ائتلاف تشدید سرکوبگری آل خلیفه را بیانگر عمق ورشکستگی سیاسی این رژیم دانست

انقلابیون بحرینی، اقدامات اخیر آل خلیفه را نشان دهنده ادامه موج سرکوبگری و خفقان طایفه‌ای کینه‌توزانه آل خلیفه دانسته‌اند که از سال 2011 آغاز شده و در حالی که رژیم مدعی احترام به تنوع ادیان و مذاهب شده، درعمل چنین اقداماتی تشدید شده  است.

انقلابیون با اشاره به تشدید شکنجه مبارزان در زندان‌ها به ویژه در زندان الحوض الجاف، محاصره ظالمانه شهرک‌های عالی و البلاد القدیم از سوی باندهای مزدور آل خلیفه، اخراج اجباری شهروندان ، سلب تابعیت، منع حقوقدانان و خانواده‌های شهدا از سفر به ژنو برای پیگیری شکایت‌ها و انحلال جمعیت‌های سیاسی و دینی اکثریت و جلوگیری از فعالیت سیاسی علمای شیعه تاکید می‌کنند با وجود این فضای رعب و وحشت، مردم هرگز در برابر رژیم آل خلیفه تسلیم نخواهند شد و اقدامات احمقانه رژیم، خللی بر  عزم و اراده مردم برای ادامه انقلاب وارد نخواهد کرد و مردم همچنان پرچم عزت‌خواهی و حق طلبی را بالا نگه خواهند داشت.

این در حالی است که جنبش حق بحرین خواستار گزینه نبرد تمام عیار با رژیم آل خلیفه برای دفاع از نمادهای دینی کشور در واکنش به سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم شده است.

این جنبش در بیانیه‌ای با اشاره به ابعاد جدید جنگ آل خلیفه با مردم بحرین به ویژه اقدامات سرکوبگرانه علیه علمای کشور و در راس آنها شیخ عیسی قاسم تاکید کرد باید با  تمام وجود از شیخ قاسم و نمادهای مذهبی حمایت کنیم، زیرا آنها پدر تمام ملت بحرین قلمداد می‌شوند، و در صورت وجود بازدارنده در رویارویی با ‌آل خلیفه، این رژیم نمی‌تواند خدشه‌ای به آنها وارد کند.

نکته مهم این است که تشدید سرکوبگری آل خلیفه بدون چراغ سبز مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر به ویژه آمریکا و انگلیس و حمایت‌های نامحدود آل سعود ممکن نیست، رژیم سعودی از مارس 2011 علنا با دخالت نظامی در بحرین به رژیم آل خلیفه برای سرکوب اعتراضات دامنه‌دار و مستمر مردم این کشور کمک می‌کند.

با وجود تشدید فضای سرکوب و خفقان، مبارزان بحرینی با تاکید بر چنگ زدن مردم به گزینه‌های خود در انقلابی که از پنج سال پیش آغاز کرده‌ اند، تاکید می‌کنند. به اعتقاد آنها، اگر رژیم سعودی برای نجات آل خلیفه اقدام نمی‌کرد، این رژیم باقی نمی‌ماند.

«حسن قمبر» فعال رسانه‌ای بحرینی در مطلبی به مناسبت پنجمین سال جنبش اعتراضی مردم بحرین گفته بود همچنان نبض جامعه بحرین می‌تپد و امسال حرارت و شور جامعه نسبت به سال قبل بیشتر است که به کابوسی برای آل خلیفه و آل سعود تبدیل شده است که  از پنج سال پیش به دعوت قبیله آل خلیفه حاکم برای سرکوبگری وارد شد که هر قدر تلاش کند از آثار بیداری و انقلاب از جمله میدان اللولوء یا میدان شهداء خلاص شود، هرگز این کابوس آن را رها نمی‌کند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:26

هواداران پرسپولیس برای حمایت از برانکو، کمپین تشکیل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان: هواداران تیم پرسپولیس، بعد از درگیری رسانه‌ای کی‌روش و برانکو، با انتشار عکس هایی در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، با استفاده از هشتگ «برانکو تنها نیست» حمایت خود را از سرمربی قرمزها اعلام کردند.
این کمپین پس از بیانيه شديد کارلوس کي‌روش عليه سرمربي پرسپوليس شکل گرفت.

کی روش در صفحه شخصی خود چنین نوشته بود:
"طبیعت انسانی بالاتر از فرهنگ، مذهب و یا رنگ پوست است. مهم نیست که شما سفید، سیاه، سرخ یا زرد پوست باشید. شما اگر با عقاب ها نشست و برخواست کنید پرواز را یاد خواهید گرفت، اگر با گرگ ها بنشینید زوزه خواهید کرد و اگر با مارها وقت بگذرانید کاری جز خزیدن و سم تف کردن نخواهید کرد و متاسفانه من می توانم این بازی های شما را پیش بینی کنم. مثل همیشه من تلاش کردم تا بهترین کارم را انجام دهم و صادقانه برنامه های مورد نیاز تیم ملی را پیاده کنم، نه برای تیم ملی کارلوس کی روش بلکه برای تیم ملی ایران. تیم ملی باید در اولویت باشد و همه چیز در راستای منافع تیم ملی باشد، اما متاسفانه یک بار دیگر این طور نشد و از آنجایی که یک بار دیگر عده‌ای به این موضوع اهمیت نمی‌دهند من می‌خواهم به این عده بگویم که شما می‌توانستید احترام مرا داشته باشید اما از حالا به بعد فقط بی تفاوتی مرا خواهید داشت".

کارلوس کی روش

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 307 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:26

محدرضا عارف به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان تهران انتخاب شد.

خبرگزاری میزان: عارف در جلسه عصر امروز مجمع نمایندگان استان تهران، به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شد.

بر همین اساس، محمدرضا نجفی و فریده اولاد قباد، نیز به عنوان نواب رییس اول و دوم مجمع نمایمدگان استان تهران انتخاب شدند. محسن علیجانی به عنوان دبیر و محمود صادقی هم عنوان خزانه‌دار مجمع نمایندگان استان تهران از سوی اعضا انتخاب شده‌اند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:26

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و البته جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «کوری لواندوفسکی» رئیس ستاد انتخاباتی خود را از کار برکنار کرد.

خبرگزاری تسنیم: نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اقدامی رئیس ستاد انتخاباتی خود را اخراج کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و البته جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «کوری لواندوفسکی» رئیس ستاد انتخاباتی خود را از کار برکنار کرد.

«هوپ هیکس» سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کوری لواندوفسکی دیگر رئیس ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان نخواهد بود.

هیکس در ادامه گفت که از فداکاری‌ها و تلاش‌های کوری تشکر کرده و برای وی بهترین‌ها را آرزو می‌کند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:24

شهاب مرادی به مناسبت میلاد امام حسن(ع) امشب مهمان برنامه «خندوانه» خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا:  حجت‌الاسلام شهاب مرادی که در فصل اول و در شب عید غدیر مهمان برنامه «خندوانه» بود، دوشنبه (31 خرداد ماه) بار دیگر مهمان این برنامه خواهد شد.

همچنین به مناسبت میلاد امام حسن(ع) برنامه «خندوانه» امشب به صورت ویژه پخش خواهد شد.
این خبر را رامبد جوان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده است.

شهاب مرادی

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:24

اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) در خنثی سازی عملیات تروریستی برنامه‌ریزی شده برای تهران و شهرهای بزرگ کشورمان سبب شده است که اکثر رسانه‌های خارجی با پوشش این خبر، به قدرت و برتری اطلاعاتی ایران اذعان کنند.

خبرگزاری مهر: پس از خنثی سازی توطئه تروریستی اخیر که شهرهای بزرگ را در ایران هدف قرار داده بودند، رسانه های خارجی با انعکاس این موضوع، به اشراف و قدرت اطلاعاتی ایران اذغان کردند.
پایگاه سی‌بی‌سی ضمن پوشش عملیات اطلاعاتی و خنثی سازی نقشه‌ انجام عملیات تروریستی نوشت: ایران باز هم همانند دفعات پیش، موفق به خنثی سازی حملات تروریستی خارجی شد.

سایت کانادایی گلوبال نیوز هم ضمن پوشش برخی از خبرهای ایران، به قدرت اطلاعاتی ایران و خنثی‌سازی حملات تروریستی اخیر اشاره کرد و نوشت هیچ چیز از دید رادارهای اطلاعاتی ایران پنهان نمی‌ماند.

پایگاه های دیگری مانند دیلی کوریر، رویترز کانادا، ایندپندنت ایرلند، دویچه وله، بیزینس تایمز و  اسپوتنیک هم همگی اقدام قابل تحسین وزارت اطلاعات را پوشش دادند و ایران را یک قدرت برتر اطلاعاتی در سطح جهان خواندند.

حتی بی‌بی‌سی هم نتوانسته است از این خبر بگذرد و با پوشش این خبر به اشراف گسترده اطلاعاتی ایران اعتراف کرده است.
پایگاه صهیونیستی جروزالم پست نیز گزارش داد که شبکه اطلاعاتی ایران موفق به خنثی سازی یک تهدید جدی امنیتی شده است.

روابط عمومی وزارت اطلاعات روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای از خنثی سازی اقدام شیطانی تروریست های تكفیری در تهران خبر داد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

" بسمه تعالی

به استحضار ملت شریف ایران می رساند:

با ادعیه ی مردم روزه دار و با عنایات خداوندی، یكی از بزرگترین توطئه های تروریستی گروه های تكفیری وهابی، در روزهای منتسب به حضرت خدیجه كبری(س) کشف و خنثی شد.

در طرح جنایتكارانه ی گروهك ضد اسلامی تروریستی تكفیری، سلسله بمب گذاری هایی در نقاط متعددی در عمق كشور و مشخصاً برای مناسبت های پیش رو تدارك دیده شده بود كه با توكل و توسل و فداكاری های سربازان گمنام امام زمان (عج) در تهران و چند استان دیگر، اقدامات شیطانی تروریست های تكفیری خنثی سازی شد، تروریست ها بازداشت شدند و تعداد بمب های آماده ی انفجار و مقادیر انبوهی مواد اولیه ی انفجاری كشف و ضبط گردید.

با توجه به ادامه داشتن تحقیقات میدانی در داخل و خارج از كشور و استمرار بازجویی از تروریست ها، اطلاعات تكمیلی به محض فراهم شدن شرایط حفاظتی، به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

سربازان گمنام امام زمان (عج) برای ادامه مسیر، شدیداً نیازمند ادعیه ی مردم روزه دار، بویژه در لیالی قدر هستند."

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:24

سرهنگ داوود قاسمیان گفت: به منظور اجرای عمليات تعريض، به سازی، احداث دو دستگاه پل قوسي و خاکبرداري ترانشه در محور "هراز" محدوده" شنگلده تا گزنک" و حد فاصل "پيچ کلرد تا تقاطع چلاو"، محدوديت ترافيکی و انسداد شبانه اين محور از روز شنبه بيست و نهم خردادماه آغاز شد.

خبرگزاری مهر: جانشین رییس پلیس راه راهور ناجا از انسداد شبانه محور هراز تا ۱۴ تيرماه به غير از ايام تعطيلات آخر هفته برای انجام عمليات راه سازی خبر داد .

سرهنگ داوود قاسمیان گفت: به منظور اجرای عمليات تعريض، به سازی، احداث دو دستگاه پل قوسي و خاکبرداري ترانشه در محور "هراز" محدوده" شنگلده تا گزنک" و حد فاصل "پيچ کلرد تا تقاطع چلاو"، محدوديت ترافيکی و انسداد شبانه اين محور از روز شنبه بيست و نهم خردادماه آغاز شد.

وی تصريح کرد: انسداد شبانه محور هراز از ساعت ۲۰ شب آغاز و تا ۵ بامداد همه روزه به غير از روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ادامه خواهد داشت.

 وی با اشاره به انسداد شبانه محور هراز تا ۱۴تيرماه از رانندگاني که قصد تردد از اين محور را دارند، خواست از ساير محورهای منتهی به شمال کشور ( محور فيروزکوه و محورکندوان ) استفاده کنند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:06

خبرگزاری مهر: آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) توجه به فضایل و جایگاه معنوی این امام معصوم را موجب حرکت در مسیر تعالی و کمال معنوی پیروان آن حضرت توصیف کرد و با ذکر روایتی به تشریح  برخی از صفات و ویژگیهای معنوی و اخلاقی آن امام بزرگوار پرداخت.

رئیس قوه قضاییه گفت: شیخ صدوق در روایتی از امام جعفر صادق (ع) در خصوص فضایل و ابعاد شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) آورده است که «إنَّ الحَسَنَ بنَ عَلَّي بنِ أبي طالِبٍ (ع) کانَ أعبَدَ الناسِ في زَمانِهِ » امام حسن (ع) در زمان خود عابدترین مردم بودند «وَ أزهَدَهُم و أفضَلَهم » زاهدترین و افضل مردم بود، «وَ کانَ إذا حَجَّ ماشیاً » وقتی هم که به حج مشرف می‌شدند پیاده می‌رفتند «وَ رُیَّما مَشی حافیاً»گاهی هم پا برهنه می‌رفتند «وَ کانَ إذا ذُکِرَ المَوتُ بَکی،وَ إذا ذُکِرَ القَبُر بَکی، وَ إذا ذُکِرَ البَعثُ وَ النُشورُ بَکی، وَ إذا ذُکِرَ المَمَرُّ عَلی الصِّراطِ بَکی، وَ إذا ذُکِرَ العَرضُ عَلی اللهِ تَعالی ذِکرُه شَهِقَ شَهقَةً یُغشی عَلَیِه مِنها»، وقتی که نام مرگ و نام قبر برده می‌شد می‌گریستند، وقتی که صحبت از نشور و برانگیخته شدن در محضر حق تعالی و عبور از صراط مطرح می‌شد گریه می‌کردند و آنگاه که ذکر «عرض علی الله» می‌شد صیحه‌ای می‌زدند و بیهوش می‌شدند.

آملی‌لاریجانی ادامه داد: اینها احوال اولیای الهی و ائمه در مواجهه با عظمت باریتعالی است و باید در حد توان و بضاعت مورد توجه پیروان واقعی آنان قرار گیرد و همه توجه داشته باشیم وقتی امام معصومی همچون امام حسن مجتبی (ع) اگر در ذکر قبر و قیامت و صراط این چنین منقلب می‌شوند، افراد بی‌بضاعت و بی‌نوایی همچون این فقیر، چه باید بگویند و چگونه باید عمل کنند. در ادامه روایت آمده است «وَ کانَ إذا قامُ في صَلاتِهِ تَرتَعِدُ فَرائِصُهُ بَینَ یَدي رَبَّهِ عزّوجلّ»، زمانی که به نماز می‌ایستادند در محضر حق تعالی پاهایشان می‌لرزید وَ«کانَ إذا ذُکِرَ الجَنَّةُ وَ النارُ اضطَرَابَ اضطِرابَ السَّلیمِ» وقتی که اسم بهشت و جهنم به میان می‌آمد مثل مار گزیده‌ای مضطرب می‌شدند وَ « سأل اللهَ تعالی الجَنَّةَ» از خدا بهشت می‌خواست وَ« تَعوذُ بِهِ مِنَ النَّارِ»از آتش جهنم استعاذه می‌کرد و«كان لایقرء من كتاب الله عزوجل یا ایها الذین آمنوا الا قال: لبیك، اللهم لبیك » و هر گاه در قرآن به خطاب «یا ایها الذین آمنوا» می‌رسید، گویی این خطاب را هم اکنون احساس می‌کند و دریافت می‌کند، در پاسخ حق تعالی عرض می‌کرد: «لبّیک اللهم لبّیک». چنین تعابیر و چنین حالاتی قطعاً  از آن کسی است که حضور حق را دائماً احساس می‌کند و با عین قلبش به حق تعالی نظر می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی، شهید قدوسی و شهدای هفتم تیر به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد  و با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف و انجام درست  وظایف قانونی و شرعی خود انجام می دهد گفت: امیدواریم اهداف بلند و تعالیم این بزرگان همواره مدنظر ما باشد و بتوانیم خدمات و حسنات شهید بهشتی و سایر شهدای قوه قضاییه را به نحو شایسته ادامه دهیم.

آملی لاریجانی با تبیین شخصیت شهید بهشتی و خدمات این شهید بزرگوار قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این سید جلیل القدر، اهل فکر و اهل فضیلت به دلیل همین خدمات و حسنات مغضوب دشمنان قرار گرفت و هیچگاه تهمت هایی را که از ناحیه دشمنان به ایشان زدند فراموش نمی کنیم، در حالیکه خلوص و ایثار و دلسوزی او بر کسی پوشیده نبود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه دستاوردها، عملکرد و رویکردها و اهداف دستگاه قضایی از سوی مسئولان این قوه به اطلاع مردم خواهد رسید؛ مجموع خدمات قوه قضاییه را قابل توجه دانست و تصریح کرد: مجموع خدمات و تلاشهای قوه قضاییه و سازمانهای تابعه آن در شرایطی ارائه می شود که این قوه با محدودیت های شدید بودجه ای و نیروی انسانی مواجه است با این حال مسئولان عالی قوه قضاییه، مدیران جهادی و نیروهای زبده و خبره آن همواره در راه تحقق اهداف قوه قضاییه تلاش می کنند.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «کمبودها و چالش‌های قوه قضاییه نمی‌گذارد خدمات این دستگاه آنطور که باید و شاید نمود پیدا کند» به سختی کار رسیدگی به ۱۵ میلیون پرونده ثبت شده در سال اشاره کرد و گفت: اطاله دادرسی و عدم اتقان برخی آرا و بسیاری از مشکلات دیگر قوه قضاییه عمدتاً به کمبود نیروی انسانی و بودجه مربوط است و امیدواریم همه اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع این کمبودها و حل و فصل چالش های دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان  اساسی این نظام کمک کنند.

رئیس دستگاه قضا توجه به آرمان های عدالت محور انقلاب اسلامی، احقاق حقوق عامه و بویژه حمایت از محرومان را در چارچوب نگاه توحیدی به انجام وظایف و خدمات، از محورها و رویکردهای همیشگی قوه قضاییه اعلام کرد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: توصیه همیشگی اینجانب به مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این است که در کنار همه محدودیت ها و کمبودها، با اخلاص و روحیه جهادی و در راه خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

آملی لاریجانی در ادامه به سخنان چند روز اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و مجموعه این سخنان در کنار منش و روش مقام معظم رهبری را الگویی عملی برای مسئولان نظام در مواجه مقتدرانه، عزتمندانه، مستقل و حکیمانه با نظام سلطه توصیف کرد و افزود: کوتاه نیامدن در مقابل دشمن و احساس ضعف و عجز نشان ندادن، برگرفته از روحیه ای انقلابی، معنوی و در عین حال حکیمانه و منطقی  است که ریشه در آموزه های دینی و آیات قرآنی دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه از خود ضعف نشان داده ایم، دشمنان فشار را بیشتر کردند و هرگاه با اقتدار در مقابل آنها ایستاده ایم، عقب نشسته اند.

آملی لاریجانی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام و حرکت همه مسئولان در زیر پرچم ولایت فقیه تاکید کرد و افزود: همه ما باید توجه کنیم مطابق اصل ۵۷ قانون اساسی تمام قوای نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر امامت امت و ولایت مطلقه امر است پس در واقعیت و در عمل نیز باید این طور باشد و هیچ یک نباید به گونه ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام بدهد.

رئیس دستگاه قضا افزود: حتی کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند باید این واقعیت را بدانند و درک کنند که امنیت و پیشرفت کشور بر محور ولایت فقیه است و نگاهی کوتاه به وضعیت برخی کشورهای همسایه  و سرنوشت انقلاب های منطقه نشان می دهد که «همه ما باید قدر این نعمت را بدانیم».

آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک آزادی فلوجه از دست تروریست های داعش به دولت و ملت عراق، تأکید کرد: حامیان تروریسم و داعش باید بدانند که جایی در عراق ندارند و در آینده نیز سایر مناطق اشغال شده به دست مردم عراق  آزاد خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه «وحدت و انسجام دولت و ملت عراق»، در کنار توجه به هشدارها ودلسوزی های مرجعیت در این کشور را موجب پیروزی های اخیر در مقابل تروریست ها دانست و افزود: عراق کشوری مهم با سرمایه های عظیم تمدنی، انسانی و مادی است که مطمع نظر کشورهای سلطه بوده است و از این رو باید مردم و دولت عراق  همواره وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: با کمک کشورهایی که حامی مقاومت مردم منطقه در مقابل تروریست ها و دشمنان هستند ان شاءالله آینده سوریه نیز با پیروزی همراه خواهد شد و دشمنان پاسخ دندان شکن الهی را دریافت خواهند کرد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره طرح ارتقای سلامت قضایی و اداری در دستگاه قضایی ادامه یافت.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:06

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تهران و اسلام آباد روابط راهبردی داشته و زمینه همکاری های دو کشور همواره رو به گسترش بوده است.

خبرگزاری مهر: «نورمحمد جادمانی» سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در پایان مأموریت خود با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

 وی با اشاره به اهمیت روابط دو کشور اظهار داشت: تهران و اسلام آباد روابط راهبردی داشته و زمینه همکاری های دو کشور همواره رو به گسترش بوده است.

 وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز شفای عاجل برای «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد وی هر چه زودتر سلامتی کامل را بدست آورد.

ظریف افزود: روابط دو کشور در تمامی زمینه های دوجانبه ظرفیت گسترش دارد و ما امیدواریم اقدامات لازم برای تحرک بخشیدن به مراودات بانکی با ایجاد ساز و کارهای لازم تسریع گردد.

 وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط دوستانه تهران و اسلام آباد محدودیتی نداشته و ما تلاش های سفیر پاکستان را در مقطع مأموریت خود برای پیشبرد مناسبات مثبت ارزیابی می کنیم و از سفیر جدید پاکستان برای گسترش مناسبات فی مابین نیز استقبال می کنیم.

نور محمد جاد مانی با اشاره به روابط متین تهران و اسلام آباد اظهار داشت : نتایج سفر رسمی روحانی به اسلام آباد در اوائل سال جاری چشم انداز جدیدی از توسعه مناسبات دوجانبه را در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را بین دو کشور متبلور ساخت.

 سفیر پاکستان با اشاره به فعالیت های دو کشور برای تحرک بخشیدن به مراودات بانکی خاطرنشان ساخت: ما امیدواریم که رایزنی های بین مقامات دو کشور زمینه تسهیل مراودات بانکی بین دو کشور را هر چه بیشتر تسریع بخشد .

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:06

واکاوی خواسته‌های برانکو و کی‌روش نشان می‌دهد که هر دو درست می‌گویند و نباید اجازه داد اتفاقی که برای امیر قلعه نویی چهار سال قبل رخ داد و استقلال ضرر کرد برای پرسپولیس و تیم ملی رخ دهد.

خبرگزاری مهر:  لغو اردوی ارمنستان قطعا به ضرر تیم ملی ایران است و شاید در پی جنگ مستقیم بین برانکو و کی روش. پرسش این است که کدامیک از این دو مربی درست می گویند؟ فراموش نکنید که امیر قلعه نویی هم چهار سال قبل حرف هایی مشابه برانکو زد و در نهایت در آستانه رسیدن به فینال آسیا به دلیل  از دست دادن ملی پوشانش به اف سی سئول باخت. بحث اصلی این است که باید راهکاری پیدا کرد که دو طرف متضرر نشوند.

حرف های قانونی برانکو

واکاوی حرف های برانکو این است: «من تیمم را می‌خواهم، برای آنها هزینه شده و نمی‌توانم در اوج بدنسازی و در روزهایی که تیم را برای یک سال آینده می‌سازم ضعف نشان بدهم. من قهرمانی در ایران و رسیدن حداقل به جمع چهار تیم برتر آسیا را لازم دارم. من باید پرسپولیس را قهرمان کنم و طبق قانون فیفا حق با من است و تیم ملی تنها سه روز قبل از مسابقات رسمی و فیفا دی می‌تواند بازیکنان را داشته باشد »

حرف‌های برانکو کاملا منطقی، جاه طلبانه، درست و صحیح است و از آن دست حرف هاست که امیر قلعه نویی هم چهار سال قبل به کی روش گفت و بر سر خسرو حیدری در آستانه بازی با اف سی سئول کره جنوبی در جمع چهار تیم برتر آسیا به مشکل خورد و کی روش کار خود را انجام داد و استقلال حذف شد.

حرف های منطقی کی روش

حرف کی‌روش اما چیست؟ حرف‌های او را واکاوی می‌کنیم: « در لیگ ایران بازیکنان به اوج آمادگی نمی‌رسند این را تست‌ها و نتایج آزمایش‌ها برای اکثر بازیکنان – و البته نه همه آنها- می‌گوید، ضمن اینکه زمین‌های فوتبال خراب در ایران هم سرعت انتقال توپ و پیدا کردن یار خودی را در هر پاس می‌گیرد و این را به عادتی زمان بر در تیم ملی تبدیل می‌کند.

مگر تیم ملی را در مقابل آرژانتین ندیدید؟ تیمی که من بدنسازی کردم و ساختم در اردوها توانست  ۹۰ دقیقه مقابل تیمی که نایب قهرمان جهان شد مقاومت کند و حتی شاید می‌توانست پیروز شود حتی ده نفره مقابل عراق در جام ملت ها هم تیمی که من تمرین دادم دو بار به تیم یازده نفره عراق گل زد و بازی را برگرداند. من برای رفتن به جام جهانی و شکست دادن کره جنوبی و چین و ازبکستان و قطر به این اردوها و تمرینات نیاز دارم، اردوها و تمرینات تیم های لیگ برتری برای رفتن به جام جهانی کافی نیست بحث برانکو نیست بحث کل لیگ برتر است. »

حرف‌های کی‌روش را که می‌شنویم می‌بینیم او هم درست می‌گوید، پاس دادن روی زمین های پله ای، یعنی «نگاه به توپ - کنترل توپ – پیدا کردن یار خودی  و در نهایت پاس به یار خودی » که زمان زیادی می برد اما عادت کردن به بازی روی زمین های بین المللی یعنی «پیدا کردن یار خودی برای پاس دادن، کنترل توپ و ضربه » این در نهایت یعنی در هر پاس یک ثانیه از دست دادن و در مجموع چند دقیقه عقب ماندن از رقبا در ۹۰ دقیقه مبارزه.

حرف‌های برانکو قانونی و درست است و منطقی، حرف‌های کی‌روش قانونی نیست، اما منطقی است و حساس و درست. پیدا کردن راه حلی که این دو – هر دو – را راضی کند کار سختی است اما مهمترین فاکتور لازم این روزهاست که اگر این معادله را حل نکنیم هم پرسپولیس و هم تیم ملی و هم کل فوتبال ایران متضرر می‌شود.

کی‌روش بی‌تفاوت شود از جام جهانی خبری نیست
این بخش از حرف‌های کی‌روش  را باید چند بار خواند و دوباره فکر کرد. در ظاهر این پاراگراف یک جور تهدید است، اما در بطن آن  نگرانی عمیقی می تواند وجود داشته باشد و آن رسیدن کی‌روش به نقطه بی‌تفاوتی است که اگر چنین شود تیم ملی به جام جهانی نخواهد رفت.

این بخش از حرف های کی‌روش را بخوانید: تیم ملی باید در اولویت باشد و همه چیز در راستای منافع تیم ملی باشد اما متاسفانه یک بار دیگر این طور نشد و از آنجایی که یک‌بار دیگر عده‌ای به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، من می‌خواهم به این عده بگویم که شما می‌توانستید احترام مرا داشته باشید اما از حالا به بعد فقط بی تفاوتی مرا خواهید داشت. »

بی‌تفاوت شدن کی‌روش یعنی شکست در راه جام جهانی؛ رسیدن به جام جهانی یا به دور دوم صعود کردنش، نه چشم بندی است و نه چوب جادو روی آن اثری دارد، برای این کار باید جنگید، باید برنامه ریزی کرد، باید جلو رفت و اگر مربی بی‌تفاوت شده باشد به جام جهانی نخواهیم رفت. در این موضوع تردید نکنید.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:47

خبرگزاری فارس: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به فیش‌های حقوقی میلیونی پزشکان، افزود: نباید این موضوع درکشور دامن زده شود زیرا مردم آگاه بوده و این موضوعات را مسایل سیاسی می‌دانند، متاسفانه هر از گاهی این مباحث مطرح شده که البته در چند روز اخیر به زشت‌ترین شکل ممکن اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اینکه فیش حقوقی افراد را با شماره ملی و مشخصات آنها منتشر می‌کنند بدون آنکه در هیچ دادگاهی بررسی شده باشد اقدامی غیر اخلاقی، غیر انسانی و غیراسلامی است، اگر اعتراضی وجود دارد باید از طریق دستگاه قضایی وارد عمل شوند در غیر این صورت این اقدامات پسندیده نظام نیست و اعتماد و باور مردم را کاهش می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: در حوزه سلامت هیچ موردی از غیرقانونی بودن نداریم اگر قانون ایراد دارد باید اصلاح شود، در این حوزه پرداختی ها کاملا شفاف و روشن هستند، پزشکان و پرستاران به صورت طرحی به اقصی نقاط کشور اعزام شده‌اند و با ایجاد کردن درآمد برای سیستم، بخشی از درآمد به عنوان کارانه به آنها باز می گردد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: میزان کارانه ها 30 تا 35 درصد است بدان معنا که اگر پزشکی 100 میلیون تومان کار کند، حدود 30 تا 35 میلیون تومان به وی باز می‌گردد که این در قالب حقوق نیست؛ به عنوان مثال اکنون حقوق یک جراح مغز و اعصاب حدود 2 میلیون و 100 هزار تومان است مابقی هر آنچه دریافت می‌کند در قالب کارانه ای است که خود ایجاد کرده است.

وی افزود: اگر پزشکی در بخش خصوصی فعالیت کند میزان کارانه‌ای که به وی تعلق می گیرد تا 100 درصد هم افزایش می یابد زیرا تعرفه بخش خصوصی بیش از دولتی است؛ زمانی انگلیس بهترین سیستم بهداشتی و درمانی را دارا بود اما در برهه ای از زمان اعلام شد که سیستم همسان سازی اجرایی شود که شاهد بودیم کشوری که زمانی نخبگان آن به گروه پزشکی سرازیر می شدند اکنون انتخاب گروه پزشکی به رده دهم به بعد رسیده است و پزشکی آن کشور به یکباره افول پیدا کرد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: چرا حقیقت را نمی گویید درنقاط مرزی چه کسی حاضر است خدمات ارایه دهد؛ آیا فرزندان برخی ها حاضرند به این مناطق بروند؟ حال این یکجانبه سخن گفتن بدون اطلاع درست است؟باید دل جامعه پزشکی به چه چیزی خوش باشد.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به خانه ملت گفت: این پزشکان اگر نباشند کشور را چه کسی می خواهد جمع کند اگر روزی این افراد کار نکنند فکر کردید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ باید نگاه کرد که دنیا با این گروه از جامعه چگونه برخورد کرده است؛ در طول 20 سال گذشته این رویه ایجاد شده که از هر تریبونی در مورد پزشکان صحبت می‌کنند.

مراجعه بیش از هزار نفر به مراکز درمانی درپی وقوع ریزگردها

وی در ادامه به معضلات ریزگردها در کشور به ویژه مناطق غربی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ریزگردها معضلی است که منشا خارجی دارد که البته تاحدودی موضوعات داخلی نیز در آن دخیل است.

قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: دستگاه هایی که تحت مدیریت ما است قربانی حوادثی است که بعد از ورود ریزگردها به کشور اتفاق می‌افتد زیرا افراد اغلب دچار مشکلات تنفسی و قلبی می شوند و کودکان نیز در معرض آسیب قرار می گیرند در روزهای اخیر نیز در پی وقوع این ریزگردها بیش از هزار نفر به مراکز درمانی کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: اکنون اورژانس و بیمارستان ها را در حالت آماده باش نگه داشته‌ایم تا به مردم کمک کنند این درحالی است که ما علت نیستیم و با معلول مواجه هستیم و برای چاره اندیشی آن دستگاه های دیگر باید وارد عمل شوند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:47

این کشور توانست با موفقیت قدرتمندترین ابررایانه جهان را بدون کمک گرفتن از آمریکا و استفاده از فناوری‌های آن کشور بسازد.

خبرگزاری ایسنا: چین با استفاده از ریزتراشه‌های ساخته شده توسط متخصصان خود، موفق به ساخت سریع ترین ابر رایانه جهان شده است.

به گزارش یاهو، این کشور توانست با موفقیت قدرتمندترین ابررایانه جهان را بدون کمک گرفتن از آمریکا و استفاده از فناوری‌های آن کشور بسازد.

این ابررایانه که Sunway TaihuLight نام دارد، دارای دو برابر سرعت نمونه قبلی بوده و از توانایی پردازش یک کوادریلیون در ثانیه برخوردار است که این میزان در مقایسه با نمونه قبلی که در چین و با استفاده از تراشه‌های  شرکت آمریکایی اینتل ساخته شده بود بیشتر است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که چین دارای ابررایانه های بیشتری نسبت به آمریکا است.

 متخصصان براين باورند که تحريم‌های آمريكا عليه چين با هدف جلوگيری از بهبود فناوری‌ ابررايانه‌ها بوده است. اما چين به جای توقف فعالیت‌های خود،‌ تمامی بودجه و سرمايه خود را صرف توليد و توسعه این ابررایانه‌ها کرده است.

این ابر رایانه که در مرکز ابر رایانه ملی چین واقع شده، برای مدل سازی آب و هوا و انجام پژوهشهای علمی استفاده خواهد شد.

 ابر رایانه کشور چین، به دلیل سرعت و به واسطه تست توسط کارشناسان آلمان و آمریکا، در لیست TOP500که دو بار در سال منتشر می شود قرار گرفته است.

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که از 10 رایانه سریع جهان، دو دستگاه در چین، چهار مورد در آمریکا و به ترتیب در ژاپن، آلمان، سوئیس و عربستان سعودی یک دستگاه وجود دارد.

چین  هزینه های بسیار زیادی را صرف انجام پروژه های علم و فناوری کرده و به دنبال آن به یک پیشرو در زمینه فناوری‌های پیشرفته تبدیل شده است.

مقامات چین همچنین قصد دارند تا بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را در جنوب شرقی این کشور راه اندازی کنند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:47

منبع امنیتی اعلام کرد در اثر اصابت موشک بالستیک ارتش یمن به تجمع شبه نظامیان ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در استان جوف دست کم 30 نظامی سعودی کشته شدند.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع یمن اعلام کرده موشک بالستیکی که ارتش این کشور روز پیش به سوی پایگاه نظامی گردان 115 شبه نظامیان وابسته به عربستان در  شهر الحزم در استان جوف شلیک کرده بود به هدف اصابت کرده است.

شبکه خبری «المسیره»، گزارش داد که این موشک همزمان با حملات مکرر جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به صنعا صورت گرفته است.

یک منبع امنیتی اعلام کرده که در پی این عملیات دست کم 30 تن از شبه نظامیان وابسته به عربستان کشته و 24 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این منبع تأکید کرد این آمار ممکن است افزایش پیدا کند و افزود که شماری از سرکرده‌های نظامی ائتلاف سعودی در میان کشته شده‌ها بوده‌اند و خسارت‌های مالی فراوانی بر جای گذاشته است.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:23

ما چقدر برای خودمان ارزش قائل هستیم؟ همه ی ما دچار روزمرگی هستیم.این در دنیای تکنولوژی کاملا طبیعی هست؛ ولی آیا ما در این دنیای پر از هیاهو گاهی برای خودمان وقت می گذاریم؟

ما چقدر برای خودمان ارزش قائل هستیم؟ همه ی ما دچار روزمرگی هستیم.این در دنیای تکنولوژی کاملا طبیعی هست؛ ولی آیا ما در این دنیای پر از هیاهو گاهی برای خودمان وقت می گذاریم؟ دور شدن از شهر و همه ی تنش ها و استرس ها برای همه ضروری است. حالا سوال این است : « کجا وچگونه برویم؟ » این بزرگترین دغدغه ی ماست که با یک جستجوی ساده در اینترنت ما را از سردرگمی خارج می کند.

ایران سرای من است

خیلی از هم میهنان عزیز مسافرت به خارج از کشور را به سفرهای داخلی ترجیح می دهند؛ در صورتیکه وجب به وجب خاک ایران پر از جاذبه های دیدنی و زیبا می باشد. آثاری که ثبت جهانی شده و همه ی افراد می‌شناسند و مناطقی که حتی اهالی همان شهر نمی شناسند و ثبت جهانی نشده است. از طبیعتسرسبز شمال کشور و دریای خزر گرفته تا شب های کویر در مسافر خانه های زیبا و آبشارها و طبیعت وحشی غرب ایران تا هوای گرم و مطبوع جنوب با نخل ها و نجواهای صیادهای ماهی و صدف ها و ...شاید اطلاع رسانی کم باعث شده است که خیلی از افراد سفر به خارج را انتخاب کنند.

اکنون می رسیم به موضوع اصلی که تهیه ی بلیط و رزرو آنلاین هتل مناسب برای اقامت در شهر مورد نظر می باشد. انتخاب مکان مناسب زمان بر و سخت می باشد. پیشنهاد ما استفاده از رزرو هتل های شهر تهران نظیر سایت ای گردش و یا برند بزرگ سامیتا است. کافیست تا زمان مشخص سفر را انتخاب کرده تا با توجه به میزان بودجه و همسفران خود به شما هتل مورد نظر را پیشنهاد کند. هتل ها در حال حاضر به پنج دسته ( ستاره ) تقسیم میشوند که بسته تعداد اتاق و طبقات و طرح ساختمان متغیر می باشد.

در این وب سایت ها علاوه بر تقسیم بندی هتل ها، اتاق های هتل ها هم تقسیم بندی می شوند. آشنایی با انواع تقسیم بندی اتاق ها و تخت ها به رزرو هتل به مسافران کمک شایانی می کند. اتاق ها به انواع مختلف تقسیم می شوند: اتاق یک نفره، اتاق دو نفره و سه نفره و سوئیت. تخت های تا شو، تخت های دو نفره و تک نفره ودیواری و... سایت ای گردش با حوصله ی هر چه تمام تر به شما در انتخاب مکان و نوع انتخاب هتل ها و اتاق ها کمک میکند. بویژه در این سایت ها میتوان اقدام به رزرو هتل شهرهای خاص مثل رزرو هتل اصفهان، کیش و ... نمایید.

با آرزوی سفری خوش برای شما هم میهن عزیز

ارسال توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:23

مقامات بلژیک از ادامه وضعیت امنیتی در این کشور به دنبال دستگیری‌های اخیر مظنونین به مشارکت در حملات تروریستی خبر دادند.

خبرگزاری فارس: پس از آخر هفته گذشته در بلژیک به دستگیری و بازداشت 3 مظنون به مشارکت در عملیات تروریستی انجامید، بروکسل همچنان با وضعیت امنیتی فوق‌العاده مواجه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، روز گذشته ایستگاه مرکزی مترو بروکسل به دنبال تهدید تروریستی تخلیه شد. تخلیه این ایستگاه مترو به دنبال کشف 2 چمدان مشکوک صورت گرفته بود.

سازمان متروی بلژیک اعلام کرده که به درخواست مقامات این کشور ورود به ایستگاه‌های مترو کاهش یافته است اما فعالیت خطوط مترو در روز گذشته همچنان ادامه یافته است.

بر اساس این گزارش، روز شنبه مقامات بلژیک سه نفر را با اتهامات مرتبط با جرایم تروریستی بازداشت کرده‌اند.

طبق گزارش دادگاه فدرال بلژیک، از چند روز پیش تاکنون عده‌ای مظنون به عضویت در سلولی که قصد انجام حمله تروریستی در خاک بلژیک را داشته، تحت نظارت و کنترل قرار داشتند و در این رابطه حدود 40 مکان مختلف مورد تفتیش و بازجویی قرار گرفتند.

«چارلز میشل» نخست‌وزیر بلژیک اعلام کرد که «مردم این کشور هر لحظه هوشیار و گوش به زنگ هستند و این کشور در بالاترین سطح امنیتی خود باقی خواهد ماند چرا که تهدید به انجام حملات تروریستی همچنان ممکن و محتمل است».

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:23

حسین محب‌اهری از شروع دوباره بیماری سرطان خود خبر داد و گفت: بیماری سرطان، طحال، کسیه صفرا، ریه راست، اطراف مثانه و روده‌هایم را درگیر کرده است.

خبرگزاری برنا: حسین محب‌اهری از عود کردن دوباره بیماری خود گفت و ادامه داد: بخش‌های شکم و لگن‌ام درگیر این بیماری شده اما مهم‌تر از همه سرطان ریه راست است که اذیت می‌کند وگرنه طحال و کیسه صفرا را می‌توان خارج کرد و ظاهرا مشکلی هم پیش نمی‌آید.
حسین محب اهری
این بازیگر قدیمی تئاتر و تلویزیون که هنوز روحیه و انرژی بسیار زیادی دارد، از بیماری خود به عنوان یک مشکل طبیعی یاد کرد و گفت: زندگی همین است دیگر؛ بیماری هم جزوی از آن است. من قبلا هم برای بیماری سرطان غدد لنفاوی دو بار جراحی شدم.

محب‌اهری ادامه داد: تا حالا چهار بار شیمی درمانی و دو بار جراحی کرده‌ام و این بار پنجم شیمی درمانی است که حالا پرتو درمانی هم به آن اضافه شده است؛ که تجربه خوبی است!

او با اشاره به شروع آزمایشات خود از هفته گذشته، گفت: از یکشنبه هفته گذشته سونوگرافی و چند آزمایش را شروع کرده‌ام و منتظر انجام سی‌تی‌اسکن و نتیجه آن هستم تا پزشکان براساس آن، داروها و اقدامات مورد نیاز را تجویز کنند.

محب‌اهری که هم اکنون مشغول بازی در سریال «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم است، گفت: اکنون در همدان مشغول فیلمبرداری این سریال هستیم، ولی به زودی برای سی‌تی‌اسکن به تهران برمی‌گردم، جواب را می‌گیرم و برمی‌گردم سر فیلمبرداری تا دکتر تشخیص دهد آیا می‌توانم در همدان شیمی درمانی و پرتودرمانی کنم یا اینکه باید سه روز در هفته بیایم تهران این کارها را انجام دهم و به سر فیلمبرداری برگردم.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که با روحیه‌ای بالا از بیماری خود صحبت می‌کرد، گفت: الان دارم بیشتر به کارم فکر می‌کنم و برای اینکه مجبور شدم پیشنهاد بازی در دو نمایش را رد کنم ناراحتم.

حسین محب‌اهری که امسال از 8 فروردین، در دو تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود، اظهار داشت: برنامه‌ام این است که در پایان سریال علی‌البدل، در دو نمایش دیگر هم بازی کنم، تا تعداد تئاترهای سال 95 را به چهار نمایش برسانم.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:06

خانه ملت: محمدرضا تابش با اشاره به نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال در باشگاه‌های ورزشی، گفت: امروزه بازیکنان فوتبال با اعداد و ارقام قابل توجهی خرید و فروش می‌شوند که این موضوع به هیچ عنوان منطبق با آموزه‌های فرهنگی و دینی کشورمان نیست.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه عرضه و تقاضا در میزان تعیین ارقام نقل و انتقال بازیکنان تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: در این راستا شرکت‌های دولتی یا شبه دولتی از محل منابع خود اعتباراتی را به باشگاه‌هایی مانند استقلال یا پرسپولیس ارائه می‌کنند؛ لذا پول بیت‌المال، هزینه نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت جدی بر اعتبارات واگذار شده به باشگاه‌ها شود، افزود: اصولا دولت نباید تیم داری کند لذا در این میان موضوع واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی مطرح می‌شود.

تابش با اشاره به اینکه در برهه‌های زمانی مختلف دولت‌ها با مقاصد سیاسی اقدام به تیم داری کرده‌اند، ادامه داد: باید باشگاه‌های ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و مردم واگذار شود تا دیگر شائبه پرداخت مبالغ میلیاردی از اعتبارات دولتی به بازیکنان ایجاد نشود.

رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه امروزه باید به ایجاد رونق در اقتصاد ورزش کشورمان به عنوان یک اقتصاد پویا کمک شود، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید پیگیر موضوع خصوصی سازی باشگاه‌های ورزشی شود تا پرداخت‌های میلیاردی کنترل شود.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:06

سید عباس صالحی با اشاره به اهمیت برگزاری سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور قدرتمند در برپایی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران و رفع نواقص دوره‌های گذشته، برگزاری جلسات ارزیابی را بسیار جدی می‌کند. برگزاری این جلسات می‌تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.

سرویس اجتماعی فردا: سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برگزاری این جلسات نظارت و ارزیابی نمایشگاه می‌تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.
اهداف برگزاری جلسات ارزیابی نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه (31 خردادماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


در نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  که به همت شواری نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شد، همایون امیرزاده، نیکنام حسین پور، محمود آموزگار، امیرمسعود شهرام نیا، محسن عموشاهی و ابراهیم حیدری حضور داشتند.

سید عباس صالحی با اشاره به اهمیت برگزاری سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور قدرتمند در برپایی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران و رفع نواقص دوره‌های گذشته، برگزاری جلسات ارزیابی را بسیار جدی می‌کند. برگزاری این جلسات می‌تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.

معاون امور فرهنگی استفاده از منابع مختلف در برگزاری این جلسات را ضروری خواند و عنوان کرد: برای طراحی چنین نقشه راهی نیاز به برخی مصالح است که  اسناد بالادستی نمایشگاه (مصوبات شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نمایشگاه)، استفاده از نتایج قابل استفاده برخی از نظرسنجی‌های انجام شده، بررسی نقاط ضعف و قوت نمایشگاه از منظر رسانه‌ها و گزارش کارگروه‌های نظارت از جمله این مصالح هستند.

وی ادامه داد: این موارد منابع اصلی برای برپایی این جلسات هستند که باید هر چه سریع تر از طریق دبیرخانه جمع آوری شوند و به اعضا شورا ارایه شوند.

صالحی اظهار داشت:  این جلسات به صورت موضوع محوری برگزار خواهند شد و به صورت موضوعی بخش‌های مختلف نمایشگاه را  بررسی خواهند کرد. بر این اساس مناسب است در جلسه اول موضوعات مهم که نیاز به ارزیابی و بررسی دارد مشخص و درباره هر موضوع با حضور مهمانان و کارشناسان خاص آن بحث شود تا ایرادها و اشکالات تعیین شوند.


یارانه‌های نمایشگاه، بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران، هویت بصری نمایشگاه کتاب و چابک سازی ساختار نمایشگاه به عنوان موضوعات مورد بررسی جلسات آینده این شورا مشخص شدند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:06

وجود 400 نقطه حادثه خیز در تهران وجود دارد که در صورت بروز زلزله مشابه انفجار شهران در نقاط مختلف شهر رخ میدهد. صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:52

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال با قراردادی یکساله به تیم فوتبال پیکان پیوست.

 خبرگزاری مهر: آرش برهانی که از سوی باشگاه استقلال در فهرست مازاد قرار گرفته بود پس از مذاکراتی که با مسئولان باشگاه پیکان داشت امروز دوشنبه قراردادش را با این تیم امضا کرد.
 
برهانی که نزدیک به ۱۰ سال برای استقلال بازی کرده بود و عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه را در اختیار داشت، با تیم فوتبال پیکان قراردادی یکساله امضا کرد.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:52